måndag 17 juni 2013

Ögontjänare

Pioner. Nog är det vackra blommor. Jag blir mer och mer förtjust i dom, Det finns redan 3 olika sorter i Hansgårdens trädgård, men jag har beställt 3 sorter till. Mycket spännande. Rosbuskarna kommer också nu en efter en. Nu blommar den här rosa busken som för 2 år sedan var jämnad med marken. Nu är den runt 2 meter hög.
Massor av blommor
En närbild 
Eftersom "vår" biodlare hade otur med sina bin i vintras, så har jag inte sett till mer än nåt enstaka bi, men i den här busken surrade det och det var små humlor. En del hade så tjockt lager med gult frömjöl på benen, så det såg nästan ut som de hade masbyxor. Det är ju bra att det finns några som kan hjälpa till att pollinera träd och annat. De verkar ha gjort ett bra jobb också, för det ser ut att bli mycket körsbär.

Jag rensade upp runt min Rhododendron i dag. Usch. Det är nästan det värsta stället att rensa. Mycket gräs, brännässlor och torra kvistar från ett övergett skatbo i tallen ovanför. Nu är det gjort i alla fall, så det ser snyggt ut till midsommar när det rör sig mycket folk runt om i byn. Man är väl lite ögontjänare och vill att det ska se någorlunda snyggt ut.


  • "Lita mer på ögonen än på öronen". Ordspråk från Ryssland
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar