fredag 7 juni 2013

Härliga dagar

Här ute på verandan intar jag och maken nästan alla sommarens måltider - om det är väder förstås. Någorlunda vindskyddat, under tak och möjlighet att skärma av den skarpaste solen.

I våras så köpte jag några sticklingar av Fuchsior. Nu har de börjat blomma. Det här är de första två att bekänna färg. Dom står i en blomlåda som hänger på ladugårdsväggen och där ser de ut att trivas.
Fuchsia "Maria Matilda"
Fuchsia "Roesse Peacock"
Maken är nu snart klar med sofforna till majstångsplatsen. Dom blir jättefina och kommer nog att hålla bra.
Det här är de plantor som jag ska försöka sälja på loppiset i morgon. Dom är riktigt fina, men naturligtvis behöver dom (i alla fall tomaterna) planteras om i lite mer näringsrik jord.
Jag tog reda på rabarber i dag. Det blev 3 liter och jag frös in 2. Den 3.dje litern kokade jag en kräm på som vi ska avnjuta till kvällsmat. Det finns mer kvar så det är ju bara att gå och plocka om man skulle bli sugen på nån paj eller nåt annat gott. Jag fick lov att baka lite matbröd också och när jag var klar så hade jag så ont mellan skulderbladen så jag tog ut spikmattan och la den i solstolen och sen la jag mig ovanpå. Jag låg väl en halvtimme ungefär och nu känns det riktigt bra.

Nu laddar jag för i morgon och hoppas på att det blir fint väder och att det kommer mycket köpsugna människor.
  • "Det finns inga främlingar, bara vänner vi inte känner". Samuel Pepys 1633 - 1703. Engelsk författare.
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar