måndag 10 juni 2013

Tänder


Tandläkarbesök stod på agendan idag. Jag är inte direkt förtjust i tandläkaren men den här gången har jag faktiskt väntat på att få gå. Jag har en tand som varit lite lös i ungefär 1 år. I Januari när det senaste besöket hos tandläkaren var, så sa han att det var ingenting att oroa sig över, men jag har faktiskt varit lite orolig i alla fall för det har ömmat när jag tryckt utanpå.
I dag fick jag veta att det inte gick att rädda tanden och att det var en inflammation i roten. Som "tur" var, så hade tandläkaren tid så han kunde dra ur den. (Skönt att slippa gå hemma och gruva sig). När tanden kom ut, ja då kunde han konstatera att det var varbildning där roten suttit.

Väl hemma igen så tog jag itu med diverse sysslor och när jag låg och rensade ogräs, så slog det mig att jag kände mig så lättad. Förmodligen har den där tanduslingen vållat mig mer oro än jag riktigt tänkt på.

Nu börjar den tid i trädgården när det händer nåt nästan varje dag och jag är faktiskt lika förundrad varje år eftersom marken bara består av sand (nåja, kanske inte bara då) men som nu när vi inte fått regn på jättelänge, så är det som att gräva i en sandlåda. Det är då lätt att plocka ogräset i alla fall. I dag upptäckte jag att de här börjat att blomma.
Rosa foetida "Persian yellow"


Canadaros Rugosa " Louise Bugnet"
  • "Det var så mycket vår i luften så det kunde få en biskop att bita en servitris i örat".  Christopher Morley 1890 - 1957. Amerikansk journalist och författare.
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar