söndag 16 juni 2013

Ett äggskåp


I natt när klockan var runt 03.00, så möttes jag av den här synen när jag öppnade dörren för att se om katten Nils skulle behaga komma in. Väderstrecket är sydväst, så det är inte soluppgången. Mitt i det röda så såg man ena änden på en regnbåge. Det var riktigt vackert.
nymålad
Det har varit en riktigt blåsig och småkylig dag. Jag har gjort i ordning ett "äggskåp" där jag tänkte ha, typ självbetjäning av färska ägg. Maken har gjort skyltar som jag skrivit på och ett skåp som hänger i skugga, har jag gjort i ordning med äggkartonger. Nu ska jag bara ställa dit ägg och lite växelkassa, så kan den som är utan ägg, handla själv i skåpet även om vi inte skulle vara hemma. Vän av ordning behöver inte vara rädd för att få gamla ägg. Tillsyn och påfyllning kommer att ske dagligen. Jag har ju även äggkunder där jag tränar, så det kan ju faktiskt också bli tomt i skåpet.


Äggskåpet

Lunch

Lunchen idag blev sill och potatis. Riktig sommarlunch. Tyvärr var det för blåsigt att sitta ute på verandan men den gick ner ändå - tillsammans med en liten pärla.


  • "Du vet inte, min son, med hur lite visdom världen styrs". Axel Oxenstierna 1583 - 1654. Svensk statsman
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar