torsdag 27 juni 2013

Soliga torsdagen


I dag var det "Soliga Torsdagen" i Leksand. Speciellt solig var den väl inte men inte heller regnig. Ganska bra väder för att gå runt och strosa skulle jag tro. Själv gjorde jag inte det. Jag var till Granngården, Mårtas och Apoteket för att handla åt mina svärföräldrar. Inne på apoteket fick jag telefon om att en gammal bybo hade avlidit och att man önskade att vi hissade flaggan på byns majstång, på halv stång.
När jag kom tillbaka till Tibble, så hade maken hunnit klippa gräset, städa inne och koka kaffe, så efter en snabb fika så drog vi hem till Almo och flaggan kunde hissas.

Eftermiddagen tillbringade jag  på verandan. Sydde på mitt jularbete och lyssnade på radio. Maken har börjat ett projekt med att sätta upp vindskydd på verandan, så det gjorde han. Han hade hittat så fina fönsterrutor med spröjsar uppe på höskullen, så nu blir det inglasat. I alla fall på kortsidorna till att börja med. Framtill får vi se senare hur det blir. Det kanske inte ens behövs.
Nu på sen eftermiddag har jag varit till grannbyn och hälsar på en tjej vars blogg jag följer. Hon och hennes man hade bröllopsdag i måndags så jag hade med en liten bukett blommor. Det var mycket trevligt att träffas "live". Jag har följt hennes blogg i över ett - kanske två år, och då tycker man faktiskt att man är lite bekanta.
  • "Det finns bara en äkta glädje i livet och det är skaparglädjen". Frederick Delius 1862 - 1934. Brittisk kompositör.
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar