lördag 8 juni 2013

Loppis

Nu sitter jag här och skriver dagens inlägg. Loppiset är klart för i dag och mina fötter värker. Jag har haft dom i fotbad och det var ju jätteskönt, men dom värker ändå. Jag känner mig i alla fall nöjd med dagen. Trött och nöjd. Försäljningen gick riktigt bra och det var jättetrevligt att träffa både nya och gamla bekanta. Vissa stunder var riktigt intensiva så jag var glad när dottern dök upp, så hon kunde fixa till lite mat och sen passa "butiken" så jag fick i mig lite själv.

Vi hade fint väder som tur var och det märktes ju så klart på besökarantalet. Nu har det börjat dra ihop mörka moln på himlen så vi får väl se vad som kommer. Regn behövs, men jag vill inte ha såna störtskurar som följer med åska. Nej fint och lagom strilande ska det helst vara.

Våran katt Nils hade fullt upp under dagen. Han skulle ju kolla på de flesta och helst vara mitt ibland folket. En som absolut skulle vara mitt ibland alla, var sonens katt Singha hon kom hit och spatserade fram och tillbaka på "loppisbordet" efter en stund tyckte nog katten Nils att hon blev för påflugen så han fräste till åt henne så hon försvann.

Många av besökarna beundrade makens bänkar som han snickrade till häromdagen. Några frågade till och med om de var till salu. Han växte flera centimeter. Jag växte också några centimeter när besökarna berömde trädgården.

att bänkarna också fick godkänt när det gäller
sittkomforten, kan dessa två glada besökare vittna om.
  • "Det vi vill göra med lätthet, måste vi först lära oss att göra med hårt arbete". Samuel Johnson 1709 - 1784. Brittisk författare.
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar