tisdag 26 juni 2012

Vardag igen

Nu känns det som vardagen är tillbaka. Jag har kommit i gång med träningen igen efter 2 veckors uppehåll för förkylning och så för midsommar. Nu finns det inga ursäkter längre. Bara att kämpa på. Men ursäkter behövs egentligen inte eftersom jag tycker att det är riktigt kul och att jag känner att det gör nytta. Inte på vikten - tyvärr - men på rörligheten.
Strax före ett gympapass

Vädret är ju inte det roligaste så jag sitter i min sköna fåtölj och handarbetar och lyssnar till programmet "Sommar", sen passar jag väl på att göra nånting ute mellan skurarna. Taket i blomrummet är klart så nu ska  allting ställas tillbaka så det är klart inför hösten när alla blommor ska dit.

Efter träning och proviantering i dag, så kände jag att jag inte ville laga mat utan jag gick in på Thai-restaurangen och köpte två lunchlådor. Maken höll på att gå i taket för han tyckte det var för stark kryddat. Nu har jag fått lova honom att aldrig köpa hem sådan mat till honom igen. Jag äter det gärna, men han kan få en mosbricka nästa gång.
Kyckling med cashewnötter
  • "Regnet faller i droppar, men bildar ändå dammar"   Jugoslaviskt ordtak
Vi hörs!


1 kommentar:

  1. Mmm, synd om Bosse som inte upplevt att dessa smaker är delikata. Ingen idé att han då försöker sig på vår lunchmat

    SvaraRadera