tisdag 5 juni 2012

Jag är lite grinig

Jag blir lika förvånad varje gång jag är förkyld, av hur mycket snor det finns inne bakom näsan. Jobbigt. Usch jag blir så grinig av att inte orka. Ingen matlust - vilket i och för sig är ganska bra för vikten men det värsta är att inte ha nån lust att göra nånting. Så där. Nu har jag gnällt färdigt. Skönt.
Nu börjar man se att det händer saker i trädgården. Ändå är allting 1 vecka försenat. Förra året vid skolavslutningen, så tog jag kort på nyss utslagna Pioner, Bergklint och andra skönheter. Jag får återkomma när de slagit ut i år.
De stora lila Allium-bollarna håller på att slå ut. 
Allium "gigant"

Busken med Brudhallon har slagit ut 
Rubus benenden

De stora Jättevallmorna har stora knoppar.
(vet inte vad vallmo heter i pluralis, kanske en vallmo flera vallmor). 
Papaver orientale (bilden från 2011)
Det går fort nu. Jag har knopp på de plantor som jag dragit upp från frö och som står i växthuset, så snart får jag lov att chansa och plantera ut dom. Järnnätterna ska enligt vissa inträffa i första veckan i juni men också 13 - 18 juni. Jag tar nog och chansar på att de är över nästa vecka.


  • "En trädgård är en vän du kan hälsa på när som helst"  Sydney Eddison författare, trädgårdsmästare och föreläsare
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar