onsdag 13 juni 2012

Asfalt och dramatik

Asfaltering pågår!
Kan någon tala om för mig varför det ska asfalteras mitt i centrala Leksand veckan före midsommar när man har kunnat gjort det under hela maj månad. Var in till centrum i dag och försökte ta mig fram. Långa köer, flaggvakter, avstängda gator och uppriven asfalt. Ska ta mig an svärföräldrarnas matinköp i morgon men sen får nog Leksandsnoret vara för några dagar.

Under eftermiddagen fortsatte arbetet med att tömma blomrummet samt att få ut de pelargoner som ännu är inomhus. Fick besök av lilla Yavanna som skulle hjälpa till att baka så det fick bli en pelargonkaka. Än har jag inte hunnit smaka den men den ser i alla fall fin ut.


Ingrid och Yavannas Pelargonkaka
På kvällen blev de lite dramatiskt när en ung kille kom och var alldeles förtvivlad för hans häst - som han var ute och körde - hade smitit och sprungit i väg med vagnen hängande efter sig. Pojken hade som tur var inte gjort sig illa, men har var förtvivlad över att hästen sprungit iväg och kanske skulle skada sig. Sonen Anders åkte ut med bilen och letade och till slut så fick vi ett meddelande att hästen sprungit hem till stallet och  att han var oskadad. Det var skönt att det blev ett lyckligt slut. Jag tyckte så synd om pojken.


  • Om du tror att du vet allt är du dåligt underrättad"   Kinesiskt ordspråk
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar