lördag 9 juni 2012

Spirande glädje

Vaknade till en härlig morgon med sol och ganska varmt. Efter frukost så tog jag och planterade ut mina frösådda plantor. Nu hoppas jag verkligen att det inte ska bli frost...och blir det så, ja då får man leva med det också även om jag kommer att bli besviken - i alla fall om det tar död på plantorna.
Glad blev jag emellertid när jag gick runt i trädgården och tittade. Flera av rosbuskarna är översållade med knoppar. Speciellt den vita som även i fjol blommade med överdådig kraft.
Finlands vita ros (Rosa Spinosissina/Pimpinellifolia)

De två stora buskarna som vi tog ner för två år sedan har även dom vuxit upp och kommer nu att blomma igen. Min fina Paradisbuske har också den tagit sig bra efter vår hårda beskärning och kommer även att blomma, Kortet här nedan är taget för några år sedan
Ingrid (Homo sapiens) och Paradisbuske (Kolkwitzia amabilis)
De plantor som jag nu - bland andra - har planterat ut är:
Zinnia Queen lime red
Zinnia Queen lime 
Zinnia Purple Prince

 Inte så tokiga eller hur?

  • "Skönhet är flyktig, men den tilltalar oss" Japanskt ordspråk
Vi hörs!
   



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar