måndag 11 juni 2012

EM-fotboll

Svenska fans
Varje morgon så brukar jag sätta mig framför datorn en liten stund. Jag läser några bloggar som jag följer, och så läser jag tidningarna. I morse slog det mig vad det var som prioriteras, i alla fall i Expressen.
Just nu: Landslaget äter frukost. Just nu: Svenska fansen vaknar i Kiev. Just nu: Direkt från Kiev allt från landslagets uppladdning. 
Så här kommer det att fortsätta under hela dagen ända fram till avspark. Tänk om Sverige förlorar!!!!!
Det skulle ju vara ett rejält antiklimax, men det är lite typiskt hur journalisterna jobbar. De spekulerar om utgången av matcherna men spekulationen verkar för det mesta bara handla om hur många mål Sverige ska vinna med
Jag ska inte se på matchen i kväll. Så intresserad är jag. Kanske om vädret inte inbjuder till att sitta ute och läsa, så ska jag titta på en gammal goding på videon, nämligen den engelska Herrskap och tjänstefolk. Serien sändes i början av 1971.
En bild på tjänstefolket i serien

Det är inte klokt så mycket grejer man har. Nu håller jag på att städa ur blomrummet eftersom maken ska spika in nytt tak där. Oj,oj,oj. Mycket skräp blir det och det känns riktigt bra att nu kunna slänga en del. Sen får jag nog ta en liten loppis igen här i sommar på sånt som jag inte "kan" slänga.
Nu regnat det ute så nu ska jag ta och koka lite kaffe, sen får det bli lite handarbete en stund.


  • "Ungdomarna ville inte ha farmors gamla vas. Det är faktiskt en väldigt fin vas även om den inte är så vacker" Gunilla Dahlgren svensk aforistiker
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar