måndag 18 juni 2012

Trädgårdsarbete

I dag gick det att klippa gräsmattan. Det var bra det för den växer så det knakar när det är så här fuktigt. När ena sidan av huset var klart så blev jag tvungen att vila ryggen lite så jag rensade lite runt rosbuskarna samtidigt som jag satte ut lite stöd för grenarna. Jag har nu fått ut alla blommor och det blev riktigt fint vid fejsväggen - tycker jag själv i alla fall. 


I dag ringde min väninna som bor i Ytterboda utanför Leksand, hon berättade att hon haft besök i sin trädgård - av vildsvin! De hade bökat upp hela hennes potatisland och grönsakslandet. Det säger jag bara att kommer det vildsvin in i Hansgårdens trädgård, då blir jag livsfarlig - för grisarna. Jag vet var maken har sina gevär!
Efter att vi ätit lite kvällsmat så klippte jag gräsmattan på framsidan av huset så nu är det gjort. Få se om det håller sig skapligt fram till midsommar.


  • "Tystnad är bättre än ord utan mening" Pythagoras 569 f.Kr - 475 f.Kr Matematiker
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar