onsdag 6 juni 2012

Svenska Flaggans Dag

Nationaldag. Jag måste erkänna att det inte känns mer annorlunda än någon annan dag på året. Jag har visserligen inte varit in till Leksand och besökt Gropen eller för den delen tittat på några festligheter på TV, men vädret och mitt allmäntillstånd har inte varit sånt att jag känt nån lust till det.
Jag och maken åt rökt lax och en ljummen potatissallad till lunch och till snapsen så skålade vi för Sverige. Så långt sträckte vi oss i vårt firande. Sen tog vi en liten eftermiddagslur. På eftermiddagen kom Yavanna med en varmkramad bukett blommor, då blev det fika och glass tillsammans med mamma, pappa, Edvin och Noah. Det räcker långt det.

I övrigt så har jag i dag för första gången rensat ogräs i mina fina pallkragar. Jag får beröm av många som går förbi på vägen. Maken får ta på sig en stor del av berömmet. Växtligheten har inte kommit i gång så väldigt än.....men vänta bara!
Hansgårdens pallkrageodling


  • "Varför förnedra sig och bli en kopia, när Gud skapade oss till original"  
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar