söndag 3 juni 2012

Halsont

Jaha, så har den då kommit, den som jag in i det längsta hade hoppats få slippa. Förkylningen. Trots alla rönnbär som jag ätit hela vintern så har jag nu ont i halsen och är snuvig. Det är bara att hoppas att det blir en kort och lindrig variant.
 Ute blåste det sommarvind i går - neeej. Det blåste små djävlar. Fy vad kallt och ruggigt. Nu får man bara gilla läget och vara inne och elda, läsa, handarbeta eller lösa korsord. Hittills i dag så har det ömsom vräkt ner och ömsom varit lite solsken. Det blir nog inte så mycket uteliv för mig ändå, även om det är uppehåll. Jag ska vara inne och vårda min förkylning
På torsdag är det skolavslutning. Hoppas att det blir varmare tills dess, så flickorna kan ha sina fina sommarklänningar utan att bli blå om läpparna av köld. Pojkarna har det väl lite varmare. Dom brukar ju i alla fall ha långbyxor.


Sen börjar det härliga sommarlovet. Inga läxor, man får vara uppe längre på kvällarna och man kan ligga lite längre på morgnarna...... Jamen, det är ju precis som vi pensionärer har det. Med andra ord : Jättehärligt!


  • "Att dra nytta av goda råd. kräver mer visdom än att ge dom"

Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar