lördag 31 mars 2012

Drömmar och chokladpudding

Drömmen om Elitserien lever! Rubrikerna efter dagens ishockeymatch. Visst vore det roligt om Leksand gick upp men samtidigt så undrar man ju om de har nån möjlighet att klara av att spela så tufft som det spelas i den högsta divisionen. Jag håller på Leksands IF oavsett om de spelar i Allsvenskan eller i Elitserien, precis som jag håller på Brage i fotboll. Lite patriotiskt eftersom jag bor i Leksand och kommer från Borlänge.
File:IK Brage badge.png Logo of Leksands IF
Det var fullt hus i Hansgården vid lunchtid i dag. Maten uppskattades och jag hade tur eftersom det blev lite över så nu slipper jag laga mat i några dagar. Rester - det är bra det. Har förresten fått en ny beställning. En efterrätt - Hemgjord Chokladpudding. "Det är så kul när den dallrar på tallriken". Då får det bli det vid nästa familjemiddag.
Har förresten testat fönsterputsaren. Bara på insidan eftersom det var ganska kallt ute. Den var över förväntan bra. Riktigt kul.
Hästarna på V75 sprang inte så som jag hade tippat men så är det ju allt som oftast och man får vara nöjd ändå.

“I drömmar och kärlek är ingenting omöjligt.“  Ungerskt ordspråk
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar