tisdag 20 mars 2012

Soppbröd och restskatt

 
Idag skolkade jag från träningen. Jag tänkte baka med mina barnbarn. Tyvärr så var deras dag inbokad för ett besök på Kupolen så jag fick hitta på lite annat. Eftersom SMHI har lovar riktigt varmt och soligt väder så tog jag och hängde för lite skuggväv för min klätterros Flammentantz så den inte ska börja växa för snabbt.
 
Jag krattade ihop under fågelbordet, tog bort gammalt ris i blomlådorna och gick en runda i trädgården och kollade hur mina rosor mår efter vinter, och kunde till min glädje konstatera att de allra flesta ser ut att ha klarat sig. Det finns 2 frågetecken men de kanske tar sig.
Efter lunch så bakade jag i alla fall. Hittade ett recept på "soppbröd". Bakat av Dinkelmjöl och smaksatt med hackad Basilika och Persilja. Det blev jättegott. Maken och jag provade nyss till eftermiddagskaffet.
Soppbröd bakat av dinkelmjöl och färska örter

Medan degen jäste så tog jag och deklarerade (på nätet) Åhhhhhh vad jag blir sur. Restskatt!!!! Nog är det väl konstigt. När jag jobbade och tjänade bra mycket mer än nu, då fick jag tillbaka flera tusen. Och nu är det tvärtom. Nej fy sjutton för: Bilreparationer, tandläkare och restskatt. Ger mig den på att tvättmaskinen eller nån annan vitvara går sönder snart också.

Den här mumsiga salladen  är just nu mycket soligare än vad jag är

“Oberoende kallar man de människor som är beroende av sina plånböcker.“  Danskt ordspråk
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar