söndag 25 mars 2012

Sommartid

Ett streck med sångsvanar flög över häromdagen - Vårtecken!
 
Nu är klockorna omställda och vi kör med sommartid. Härligt med de ljusa eftermiddagarna/kvällarna och
i morgon är det sista veckan i mars. Fantastiskt. Riktigt skönt har det också varit. Jag och maken tog och brände av det gamla gräset på vår källarkulle när vi druckit eftermiddagskaffe. Det brann och rökte rejält så nu luktar jag som för17 år sedan när jag var rökare och rökte 20 cigaretter om dagen. Jag fattar inte hur jag fick i mig all rök. I dag när folk röker i min närhet så blir jag mycket irriterad och tycker att det luktar PYTON. Skönt att man klarar av nånting som är riktigt bra.
Dottern och mågen var här och åt lunch. Det var meningen att sonen och hans familj också skulle komma men den mellersta pojken - som förresten blir 6 år i dag hade feber så det får bli en annan dag.
Jag bjöd på Fläskfilé tillagad på grekiskt vis med timjan, vitlök och ugnsbakade grönsaker. Till det så åt vi morotszatziki. Jättegott!
Grekisk fläskfilé med morotstzatziki 
Till kaffet blev det en rulltårta med chokladmousse.
Nu ska jag ta och duscha så jag får bort röklukten och sen ska jag ta hand om lite tvätt.


“Den, som äter bra, arbetar bra.“  Danskt ordspråk
Vi hörs!

1 kommentar:

  1. Låter underbart gott! Tyvärr låg inte vinden åt rätt håll, så jag kunde inte känna av de fina aromatiska dofterna från granngården

    SvaraRadera