torsdag 29 mars 2012

KALLT eller bara - kallt

 

kl 18–24Skyet.  Gjelder for: kl 18–24-60°0 mmSvak vind, 3 m/s fra østSvak vind, 3 m/s fra øst
Minus 60 grader och svag vind. Smaka på den. Temperaturangivelsen kommer från Sydpolen i kväll (torsdag 29/3). Nog är det väl skönt att vi inte är där? Jag kom att tänka på det när jag läste rubrikerna i Expressen i går: "Snö från norr till söder - snö som kommer att ligga kvar".

Sydpolen

kl 2–8Delvis skyet.  Gjelder for: kl 2–8-5°0 mmFlau vind, 2 m/s fra vestFlau vind, 2 m/s fra vest
Ovanstående temperatur skall vi ha i Siljansnäs på söndag den 1 april, mellan kl. 02 - 08. Lite skillnad om man säger så.
Nej, jag är då i alla fall glad att jag inte befinner mig på Sydpolen - och det värsta för dom som befinner sig där, är ju att det blir bara kallare eftersom de är på väg att få vinter där nu.

"Borta bra men hemma bäst" svenskt ordspråk
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar