onsdag 28 mars 2012

"Oppsittu" och bydokumentation

Efter en mulen morgon så kom ett stilla vårregn. Det luktade så gott och jag tror också att det gjorde gott för mark och växter. Inte för våra grusvägar kanske, eftersom tjälen nu kommer att gå ur fortare. Det blåste ju omkull mycket skog  under stormen Dagmar och den måste ju tas om hand och köras iväg till olika sågverk. Det är där som problemen nu uppstår eftersom vissa vägar inte är farbara med tunga lastbilar. Om man skulle få önska så vore det nog bra med kallgrader på nätterna - åtminstone några veckor till.
Efter en trevlig "oppsittu"  med mina grannar, så for jag på födelsedagskalas. Det var min tidigare arbetskamrat som blev lite äldre. När jag passerade Limsjön, så  såg jag Tofsvipor och Kanadagäss på åkrarna. Tror jag ska föreslå för maken att vi tar en promenad runt sjön någon dag när solen skiner. Tar man med en termos med kaffe så blir det en behaglig utflykt.
På kvällen blev det en stund i bystugan där vår granne Göran redovisade för den bydokumentation som han - och några andra av våra grannar - jobbat med.

“Varje dag av ditt liv är ett blad i din historia.“  Arabiskt ordspråk
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar