fredag 9 mars 2012

Masshysteri

Jag är sedan något år med på Facebook. Ett forum som jag både tycker bra och dåligt om. Bra för jag har kommit i kontakt med gamla arbetskamrater, släktingar och kompisar som man kommit ifrån på naturliga vägar. Det är ett sätt att hålla lite kontakt och jag som inte är så mycket för att prata i telefon, kan chatta lite med dom emellanåt.
Vargfrågan har ju - precis som i annan media - både stötts och blötts och häromdagen så kom följande osmakliga inlägg upp
Jo, det är en ihjälkörd varg
Kommentarerna till denna bild var: "Stackars lilla varjen" (hör irononin) "Inte ett dj-la dugg", "Är det du som lyckats?" "Du är min hjälte om det är du som gjort det" "Härligt då är vi av med den"
Jag blir så förb-ad av att läsa och se sånt här OCH det är s.k. jägare som yttrar sig. Jag har flera gånger undrat vad det är som gör hatet så enormt att man till och med kan jubla över ett ihjälkört djur Visst vargen tar hundar, får och annan tamboskap MEN vargen är ett vilddjur med en instikt att överleva och jaga sin mat. Våra egna tamhundar tar också tamboskap fast de får sin mat i skålar, men då är det mindre skriverier. De kanske inte tar så mycket hundar då, men det finns vildsvin i skogen och det finns älgar och björnar (och skjutglada jägare) som också har skadat och dödat hundar, till och med människor. Nej jag tror att de sk jägarna är skiträdda för vargen därför att vargen är ett förhållandevis intelligent djur, kanske tom i nivå med en del "jägare".
Så där! Nu har jag fått lufta mina känslor lite. Ursäkta, men jag blev så illa berörd av bilden och de idiotiska kommentarerna.
I övrigt idag så blir det en lugn dag. Det är gråkallt ute och snö på vägarna så jag tror det blir att sitta inne och passa på att brodera lite. Håller på med en liten duk bestående av rosenknoppar. Bladen består av 6 olika gröna färger och själva knoppen av 4 röda/rosa färger. Fint blir det i alla fall.

"Man ska inte buga för dumheten bara för att den är gammal" svenskt ordspråk
Vi hörs!

1 kommentar:

  1. Usch! Vad trött jag blir på denna okunskap och detta hat... :(

    Kristina

    SvaraRadera