söndag 11 mars 2012

Bara sport

Sportsändningarna börjar nå sin kulmen. Skidskytte, världscup i längdåkning, ishockey elitserien osv. Jag kan väl säga att jag är måttligt intresserad. Jag sitter ändå framför Tv:n, men jag broderar och LYSSNAR. I alla fall på allt utom hockey. Eftersom det varit ovanligt mycket sport de senaste dagarna, så har jag faktiskt hunnit med att brodera en hel del. Det har ju heller inte varit väder att vara ute speciellt mycket.
Jag har nu också grävt upp mina Kalla-lökar och det visade sig att de var så stora så jag måste fixa 2 stora krukor till dem. Vidare ska mina småplantor med Chrysantemum, Doroteablomma , Trumpetblomma, Paprika, Petunia och Jordgubbe, skolas så det får bättre jord och bättre plats att växa. Det är nu det gäller att se upp för möss. De älskar att beta av små gröna saftiga skott. Maken ska få gillra lite fällor.
1 av de två gigantiska Kalla-knölarna
Chrysantemum, Trumpetblomma och Doroteablomma  
“Vad man lär sig i barndomen man har i vuxen ålder.“ Filipinskt ordspråk
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar