måndag 26 mars 2012

Vila och Voltarén

I dag så kändes det som läge att städa ur bilen. Det blir mycket smågrus och sand under en vinterperiod. Tänkte också ta och byta till sommardäck men det gick över. Gick istället in och bakade lite matbröd.
Maken brukar alltid byta mina däck men för tillfället så är han lite justerad i sin axel så det går inte så bra för honom att röra högerarmen. Han var lite för intensiv när han började med gärdesgården och på hans, sedan tidigare utslitna axel, så var det väl inte så bra kanske. Men det är ju lätt att vara efterklok. Nu är det vila och antiinflammatorisk medicin som gäller. Vissa personer har ju inte så lätt för att vara i stillhet och han är en sådan så visst, lite grinig är han, men det går väl över.
Martin Fröst
När jag blir lite småsur eller allmänt nedstämd, så lyssnar jag på musik och lägger patiens på datorn.  Det är så bra med Spotify för då kan man lyssna på i stort sett all musik som finns. Vill man vara utan reklaminslag så kostar det 49 kronor per månad. Inte farligt alls. Just nu medan jag skriver min blogg så lyssnar jag på en svensk klarinettist som heter Martin Fröst. Det han spelar för mig idag är: Mozarts Clarinet Concerto In A Major 1 - 3. Helt underbart. Om ett tag så kanske jag spelar lite contry musik - det är bara att välja.

“Samma salva passar inte till alla sår". Norskt ordspråk
Vi hörs!

1 kommentar:

  1. Har stort nöje av dina tänkvärt avslutande ordspråk. En lagom dos i dagens början

    SvaraRadera