söndag 18 mars 2012

Uthus

Söndag och sista dagen på säsongens längdskidåkningstävlingar. Jag ska snart sätta mig och titta på sändningarna från Falun.
Dagen är idag 12 timmar lång - drygt och på tisdag är det vårdagjämning.
Tänk vad det är skönt med uthus. Visst sparar man på sig en massa bråte när man har plats, men man kan också göra en hel del saker med de utrymmen som det är lite mindre skräp i. Mitt blomrum börjar bli lite för trångt och jag har nu ordnat ett "mellanlandningsrum" ute vid hönsgården. Där har jag en  gammal kycklinglampa med en lågenergilampa i som hänger över krukor med skolade sticklingar. Temperaturen hålls någorlunda konstant på   + 11 grader så växterna ska stanna upp lite och växa sig knubbigare. Härifrån får de sen flytta ut i växthuset eller direkt ut.
Frön av 4 sorters tomater, Apelsintimjan och Chili är nu i jorden. Tomaterna och Chilin har börjat titta upp och än så länge håller sig mössen borta från det gröna.

“Grisen grymtar som en gris, vare sig du slår eller tvättar den.“  Finskt ordspråk
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar