onsdag 21 mars 2012

Trevlig samvaro

Så har vi då träffats igen. Vi som utgjorde städmaffian på Hotel Dalecarlia när det begav sig. Beroende på vad vi hade för färg på städkläderna så kallades vi antingen för the Red Devils eller Blue Angels. Ska man vara ärlig så var vi nog Blue Angels för våra gäster med Red Devils för personalen. Städet bestod ju av äldre damer med skinn på näsan och som ville ha ordning och reda även i personalrum och personalmatsal vilket många av våra arbetskamrater helt och fullt struntade i därav namnet Devils. Gästerna däremot tyckte att det var så bra när vi städade och tvättade och fixade åt dom och då  blev vi Angels istället.
Vi var ju tre som slutade när omorganisationen var ett faktum. 1 blev ålderpensionär och jag och 1 till tog förtida pension. De andra 2 "ungdomarna" - då 56 och 59 år stannade kvar hos städbolaget som tog över.
Nu träffas vi med jämna mellanrum. Fikar och pratar lite skit. Mycket trevligt.
Här är vi Blue Angels

Innan jag träffade dom så skjutsade jag svärfar till Falu lasarett på ett återbesök på ögonkliniken där han opererades i måndags. Ingreppet hade lyckats, och synen på det nyopererade ögat var bra.
I morgon väntar träning. Därefter tänkte jag ta med mig det två yngsta barnbarnen på en skogspromenad med fika. Kanske kan vi hitta några tussilago också.

“Arbete är bra, så länge man inte glömmer bort att leva.“ Afrikanskt ordspråk
Vi hörs!

1 kommentar:

  1. Jag gillar verkligen dina ordspråk. Väldigt fyndigt! Det i kombination med aktuella bilder och trevlig lättsam text gör din blogg oerhört läsvärd. Tack Ingrid, men käre granne!

    SvaraRadera