tisdag 27 mars 2012

Vårfåglar

Bofink (Fringilla coelebs)
Trana (Grus grus)
Trana  (Grus grus)
Idag såg jag de här fåglarna. Tranorna, (det var ett par) befann sig på åkrarna på Lera. Det är ett par som brukar hålla till där varje år. Trevligt när de kommer tillbaka år efter år. Det visar att de trivs och hittar god mat. Bofinken gick här hemma på gården tillsammans med Koltrast, Stare, Entita, Talgoxe, Blåmes med flera. Nu går jag bara och väntar på att Koltrasten ska börja sjunga men det kanske dröjer till efter helgen eftersom det skulle bli lite kallare framöver.
Jag började så smått att kratta lite löv idag och klippa ner mina Clematisar och gissa vad jag såg i mina Julrosor...? En geting! Den knallade omkring inne i blomman och letade förmodligen efter nektar. Lite väl tidigt för en geting, men den kanske flög tillbaks till sitt bo efter utflykten. I övrigt har dagen varit bra förutom att jag har varit lite grinig. Bara på mig själv men det är jobbigt nog det. Jag håller på med en liten duk som ska fållas och göras klar och jag tycker inte att hörnen blir bra. Brodera kan jag skapligt, men sy - det kan jag inte. Jag får väl hålla på tills det ser bra ut

  • Skam den som ger sig. Svenskt ordspråk
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar