måndag 5 mars 2012

Många ideér

Oj vad det har börjat röra sig uppe i de grå cellerna. Jag får så många ideér till att ändra och göra om, så maken vill helst inte vara inne och lyssna. Han går ut i uthuset och ändrar och fixar där.  Vi är i alla fall överens om den ena av mina förslag, det att ta bort en av våra brokvistar och sätta dit ett fönster (eventuellt) i stället.
När vi byggde ut - när barnen fortfarande gick i skolan - så var vi i behov av en större farstu och ytterligare en toalett/dusch. Vi visste inte hur vi skulle göra med den gamla brokvisten, så därför fick den vara kvar.....så länge.
Vanans makt är, som vi vet stor, så därför använder vi inte - och har aldrig använt - den nya entrén/farstun. Den bara finns där. Nu när barnen flyttat så är ju huset egentligen alldeles för stort för 2 personer, så nu funderar vi på om vi ska flytta ner och sova i det som egentligen skulle bli farstu - i alla fall på vintrarna. Då kan man stänga av hela övervåningen och eventuellt spara på elkostnaderna. Här är vi överens. Jättebra. Där vi inte är överens är att jag vill bygga om den brokvist som då blir kvar, till att se ut som den gjorde när makens farmor och farfar bodde i huset, och att vi då också ska byta ut den ytterdörr som finns där idag mot den gamla som nu bara ligger i uthuset. Vi får väl se hur det hela avlöper. Det finns ju en del projekt i trädgården också.
Inte riktigt lika, men nästan som den dörr jag vill sätta dit.

  • Viljan drar halva lasset" Isländskt ordspråk
Vi hörs!

1 kommentar:

  1. Men visst vore det tråkigt om man bara var helt nöjd eller???? Man måste ha projekt på gång!
    Jag har varit ute o halkat på isen så jag linkar fram med en krycka just nu. Inget var brutet men fy så ont det gör ändå. En kraftig stukning, börjar uppe vid knät o går ner till vristen.
    Tur den stora leveransen var inne o upplockad förra veckan =)
    Gympan får vänta.....
    Kram Susanne

    SvaraRadera