lördag 3 mars 2012

En sann historia

Min svärfar berättade en sann historia när vi var och hälsade på i torsdags. Den var så bra så jag måste få berätta den vidare.  Ett äldre par från grannbyn, var i skogen och plockade lingon. Mannen bar en konte på ryggen och han gick bakom sin fru. Konten var full av lingon och ganska tung. Plötsligt så snubblade mannen till på en trädrot och han ramlade framåt och råkade då knuffa till sin fru. "Täj, ska du te mä nõ tõcke nu?" sa frun. " Hå, tror du je har tõcke resskap framme du" svarade mannen.
Bärkont
Föremålet på bilden har inget med historien att göra. Det är bara
en vanlig bärkonte.
Idag har jag och maken varit på födelsedagskaffe. Det var mågen som fyllde 36 år. Annars har jag tagit hand om lite strykning och lite dammsugning. Nu börjar det synas hur skitiga fönstren är också. Det är det sämsta med att solen skiner så. Det är avslöjande. Man ser också damm på ställen där man inte sett det på hela vintern.
Alla pelargoner är klara och omplanterade. Streptocarpusarna är delade. En del kommer nog att dö, det ser jag på dom men då är det väl så då. 
I morgon är det Vasaloppet. Då ska jag så mina tomater. Sen ska jag plantera Kalla-lökarna också. Så det blir nog en bra dag i morgon också.

“Bra påbörjat är hälften gjort.“ grekiskt ordspråk
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar