fredag 30 mars 2012

Fönsterputs

Fönsterputsare

I dag har jag fått min fönsterputsmaskin. Låter det spännande? Ja, det tycker jag också. Vi var några damer som satt och diskuterade och kom in på fönsterputs. Alla var rörande överens om att det var så fruktansvärt tråkigt och svårt. Svårt att få fönstren så där glasklara som man vill ha dom. En av damerna berättade då om en bekant som köpt en maskin från Kärcher och hon var SUPERnöjd. Jag for hem och kollade på nätet, fann maskinen och läste recensionerna från tidigare köpare. Alla var nöjda. Det enda negativa de hade att säga om den var att batteritiden kanske var lite kort. Jag köpte. Nu är det upp till bevis och jag ska ge en recension här på bloggen så snart jag provat.
I  övrigt har det varit  en lugn dag. Vi fick besök på eftermiddagen av makens kusin med fru. Alltid lika kul. Vi var på semester tillsammans för ett par år sedan och hade jättetrevligt. 
Det har varit kyligt och Domherrarna har varit på besök vid fågelbordet. Det brukar betyda att det är snö på väg.

I morgon blir det lunch med sonen, sonhustrun och deras tre barn. Det bjuds då på Grekisk fläskfilé (eftersom de inte kunde vara med förra söndagen), Revbensspjäll som äldsta barnbarnet beställt och Våfflor som mellangrabben älskar. Dottern snart 3 år, hon provar nog på lite av varje. 

“Hungern är den bästa kryddan.“  svenskt ordspråk
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar