tisdag 23 december 2014

Sista förberedelserna

Det blir en vit jul
Att sitta och läsa recept kan vara riktigt roligt men att jag gjorde det i går kväll, betydde att jag måste åka upp till affären idag på förmiddagen. Det är tur att vi fortfarande har kvar vår lilla affär här i Siljansnäs trots att så mycket annat har blivit borttaget.
Jag åkte upp klockan 9.15, och det var 3 personer och handlade. Jätteskönt!
Skinkan klar
Sen har förmiddagen använts till att förbereda mat så det blir så lite som möjligt att göra i morgon och resten av julhelgen. Det var riktigt roligt att stå vid spisen. Det känns så ibland, men sen andra dagar så är det lika skönt att köpa hämtmat.

Nu är det bara en sak till att göra och det är Biskvier. Biskvier fyllda med smörkräm med pepparkakskryddning. Ska bli riktigt spännande.
Så här blev dom. Ser väl inte så dumt ut eller....?
I kväll var det sista gången jag var och hälsade på katten Singha. I morgon kommer familjen hem från semestern och redan i kväll, kom Malins bror med familj. De ska umgås lite under juldagarna och så ville dom ta emot dom när de kommer hem. Singha låg och sov i mitt knä när hon hörde deras bil på gården. Hon trodde väl att det var hennes familj som kom men det går nog bra med släktingarna så länge.
Vi har haft några mysiga kvällar - jag och Singha
  • " Sanningen är som solen. Du kan stänga den ute ett tag, men den kommer inte att gå sin väg." Elvis Presley 1935 - 1977. Amerikansk rocksångare, musiker och skådespelare.
Vi hörs!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar