fredag 5 december 2014

Hyacinter och körsång

Den utlovade snön lyste nästan med sin frånvaro. Ja, nu på kvällen började det att komma ner nåt blött. Inget att direkt hurra för. Jag har en bil som är så smutsig så jag nästan skäms men när jag har haft möjlighet att tvätta den i Leksand, ja då har det varit kallgrader. Jag får väl vänta nån dag till.
Jag köpte mig några hyacintlökar när jag var i Borlänge senast. Bland andra ett par röda. Jag hade aldrig sett röda hyacinter förut, men nu har jag. De ser mest ut som cerise, men fina var dom.

Jag hittade ett recept på nätet, på Wienernougat. Det ska jag prova att göra i morgon. Få se sen om jag kan hålla mig från att äta upp den innan jul.
Jag tänkte också gå på konsert i morgon. I Siljansnäs kyrka. Det är Siljansnäs manskör som ska sjunga. Spännande.
Sommarbild på Siljansnäs manskör
  • "Den största glädjen i livet är inte att aldrig falla, utan i att resa sig varje gång vi faller." Nelson Mandela 1918 - 2013.  Sydafrikansk advokat, politiker och statsman. Fick Nobels fredspris 1993.
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar