måndag 29 december 2014

Ett kvällsarbete


Maken fick häromdagen ett brev från Transportstyrelsen,där han uppmanas att skicka in ett kort på sig själv. Det gällde att förnya körkortet.
I stället för att ta sig in till Leksand, så satte han sig framför en vit dörr och så tog jag kort på honom. Så långt allt väl. Sen skulle det här kortet hålla vissa mått och vara svartvitt. Det var nu det verkliga jobbet började. I alla fall för en som inte har speciellt stor datakunskap. Jag satt vid datorn i - säkert 4 timmar innan det blev ett så bra kort så att det kunde skickas iväg.
Men som jag sagt tidigare så är det fantastiskt med datorer. När min frustration började bli mig övermäktig, så googlade jag på; "göra körkortskort själv" ...och på ett par sekunder så hittade jag en sida där man fick hjälp. Nu var det ju så att på den videon, så behandlade man det tagna kortet i nånting som heter Photoshop, och det har inte jag så för att kunna följa instruktionerna, så blev jag tvungen att installera det programmet och det tog sin lilla tid men till slut, så kom resultatet - ett perfekt körkortskort! Maken var riktigt nöjd och idag skickade vi brevet till Transportstyrelsen. Nu får vi vänta och se om dom också tyckte att det blev bra.

  • "För att åstadkomma storverk, måste en människa vara mycket lat såväl som mycket flitig." Samuel Butler 1835 - 1902. Engelsk poet och satiriker.
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar