fredag 19 december 2014

Halkigt

Jag var in till Leksand på förmiddagen för att klippa mig. Det var snorhalt men som tur var så sandade dom ganska så tidigt. Det här varannan dags vädret gillar jag inte men vad hjälper det. Jag plockade fram sparkstöttingen när jag skulle åka ner till sonens katt, Det gick som ett huj.
Lilla Singha väntar på att alla barnen och
dom vuxna ska komma hem

Ja här var jag ute och åkte spark, sonen med familj var ute i en nationalpark och red på elefant. Olika faller ödets lotter, men det är dom väl unt. Jag är bara lite avundsjuk.
I dag gjorde jag de där pepparkaksbakelserna. Inte blev de så snygga som på bilden på receptet, men det är väl en världslig sak. Det viktigaste är väl att de är goda, och jag smakade på smeten och den var då god.
De ska bara snyggas till när smeten frusit
  • "Ett lätt hjärta gör vägen kort." Danskt talesätt
Vi hörs!

1 kommentar: