tisdag 9 december 2014

Grötfesten som inte blev av

En titt in i köksfönstret i morse kl. 7. -4 grader
I dag hemma i Hansgården så upptäckte jag när jag skulle laga lunch att det var blött på golvet bredvid diskmaskinen. Jag och maken plockade bort allting i skåpet under diskbänken, märkte inget ovanligt men när vi drog ut diskmaskinen så upptäckte vi det som ni ser här på bilden.
isolering som kommer från golvet
Någon eller några möss har väl tyckt att det var varmt och skönt när diskmaskinen var på, så de har dragit fram isolering från golvet i skåpet under diskbänken. Maken fick försöka peta ner det tillbaka i den smala, smala springa där det kom ifrån. Katten Nils hör ju så dåligt nu för tiden så han har inte reagerat på nåt krafsande från våra ovälkomna husdjur.

Ja, visst var jag inbokad på ytterligare en grötfest idag. Det var till Siljansnäs prästgård som jag skulle bege mig för där hade man trivselträff med gröt, skinksmörgås och kaffe. Tyvärr så hade man ändrat tiden från klockan 14.00 till klockan 12.00. Det hade stått i annonsbladet men jag gick stenhårt efter den uppgift jag hade sedan tidigare. Nåväl, när jag kom dit - 2 timmar försent, så satt husmor, diakonissa och kökshjälp, i lokalen och avnjöt en kopp kaffe  efter väl förrättat värv. Jag fick sitta ner med en kopp kaffe tillsammans med dom och det var också trevligt.

  • "Blygsamhet är ibland överdriven stolthet." George Sand 1804 - 1876. Pseudonym för Armandine Lucie Dupin. Fransk författarinna.
Vi hörs!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar