lördag 6 december 2014

Blogg- och TV recept

Häromkvällen satt jag och såg på Ernst. Ernst Kirchsteiger alltså. Han pysslade nåt alldeles otroligt i ett program. Bland annat så gjorde han en chutney gjord på äpplen, russin, lite vatten, lök,vitlök, färsk ingefära, curry, råsocker, kanel, salt och balsamico vinäger. Jag tyckte det lät gott, så idag tog jag och gjorde en halv sats. Den blev jättegod. Jag gillar ju inte russin, men när de kokar sönder och man inte känner konsistensen, ja då är det inga problem. Det blev två lite mindre glasburkar och jag och maken provade den till de älgfärsbiffar som vi hade till lunch och ja, vi åt upp en halv burk direkt.
Ernsts Julchutney
På Facebook, kan man allt som oftast hitta recept på allt möjligt gott. Nyligen såg jag ett recept på Wienernougat. Det såg också gott ut så igår köpte jag ingredienserna och idag gjorde jag den. Jättelätt och jättegott.
Wienernougat
Nu är det dags att åka till kyrkan och lyssna på manskören.
  • "Ingen har nån större aktning för den som inte respekterar sig själv." Anthony Trollope 1815 - 1882. Engelsk författare.
Vi hörs!


1 kommentar:

  1. Receptet ser onekligen indiskt ut och till älgfärsen förstår jag den var toppen.

    SvaraRadera