lördag 20 december 2014

Leksands kyrka


Nu på eftermiddagen har jag varit i Leksands kyrka och lyssnat på kyrkokören som sjöng julsånger/psalmer. Det var fantastiskt vackert och de hade många duktiga solister.
Leksands kyrka är ju speciell när det gäller kyrkbänkarnas placeringar och efter en liten stunds letande, så hittade jag en bänk där jag såg riktigt bra.

Jag och dottern har varit i Insjöns kyrka de senaste 3-4 åren, och lyssnat på deras kör som sjungit julsånger men i år så ville jag prova nåt nytt. Lika duktiga körer i båda församlingarna.
Det här vackra fönstret mötte besökarna när de anlände till kyrkan. Ljust, vackert och välkomnande.
  • "Den högsta lyckan i livet är vissheten att vara älskad för sin egen skull eller rättare sagt: att vara älskad trots att man är som man är." Victor Hugo 1802 - 1885. Fransk författare
Vi hörs!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar