torsdag 18 december 2014

Julhandel

Jag är så glad idag att det allra mesta av julhandlandet är klart. Det blev en dryg förmiddag i Leksand idag. Många affärer skulle besökas och det var ganska mycket folk i varje affär. Det märks att helgen närmar sig.

På Hansgården börjar det att vara klart även utomhus. Granris framför brokvisten kom dit idag och i morgon ska maken få ställa upp Tomaskorset, trots att det inte är Tomas-dagen förrän på söndag. Det går nog bra ändå tror jag.
Tomaskorset på Hansgården
Jag har lagt upp strategin när det gäller mathållningen under helgen - det känns bra att ha lite koll, sen vet man aldrig om den håller. I morgon eller på lördag ska jag prova ett nytt recept på en "bakelse" som jag hade tänkt som dessert på juldagen. Pepparkaksglass med vit choklad och hallon - låter inte så dumt eller hur?
pepparkaksbakelser4
Ser mumsigt ut tycker jag.
  • "Den ädle ställer krav på sig själv, den simple ställer krav på andra." Konfucius 555 f.Kr - 479 f.Kr. Kinesisk filosof och religionsstiftare.
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar