lördag 13 december 2014

Julplock eller inte........

Nu har jag gått och tänkt i flera dagar att "nu måste jag börja och julpynta lite"  idag började jag i väldigt liten skala. Jag började inte förrän idag på eftermiddagen/kvällen för i förmiddags så åkte jag och maken till Clas Olssons för att inhandla bland annat en förpackning med "vibrationsskydd". Vår tvättmaskin fick häromdagen fnatt och var på väg ut från toaletten där den står. Det hände när den höll på att centrifugera. Vi ringde makens bror som är elektriker och som sålt maskinen till oss och han kunde konstatera att eftersom golvet sluttar ner mot golvbrunnen, så klarade inte maskinens gummifötter att hålla den på plats. Nu ligger det en stötdämpande matta under varje fot och nu står den stilla. Skönt.

Vibrationsdämpare
En sån här under varje fot på tvättmaskinen
 gjorde underverk
När vi kom hem så var det dags för lunch och så skulle jag prova att göra lite Glöggfudge, som jag sett ett recept på, sen städade jag ur lite ur kylskåpet och upptäckte att det fanns en skvätt med fil, så då blev det en mjuk pepparkaka av den. Ja, ni ser det ena ger det andra och nu får julpyntningen vänta tills i morgon för då ska jag i alla fall INTE baka.
Det här luciaföljet har jag också,
men nu kommer det inte fram förrän i morgon
  • "Man kämpar inte ihjäl en skugga. Man dödar den med ett ljus." Sigfrid Siwertz 1882 - 1970. Svensk författare och ledamot av Svenska Akademien.
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar