söndag 21 december 2014

Maria - Herrens Moder

Så var då det sista åtagandet före jul och nyår, utfört. Det var församlingsrådet som var gudstjänstgrupp idag - söndagen den 4 advent och jag stod för brödbakning, kaffekokning och att hålla förbön.
Det gick bra. Det var högmässa med kyrkoherde John Sund som dagens präst. Mycket folk var det också, runt 30 personer.
Söndagen den 4 advent är en hyllning till Herrens Moder - Maria
Väl hemma så smakade jag och maken på årets Julsnaps och det var en kryddig, god variant. Den ska nog gå ner. Ja, sen vet ni som följt mig här på bloggen att efter snaps, ja då blir Ingrid väldigt trött, så då vilade jag (och maken också för den delen) en liten stund.
Nu ska jag gå bort till sonens hus och titta till katten Singha. Sitta ner, borsta henne och gå runt och göra rent i hennes 2 lådor och så ge henne lite mat förstås. Jag har skämt bort henne. Hon har fått laxmousse i ett par dagar så idag tror jag det får blir oxkött med kyckling. Nåt trevligt måste hon ju få ha när alla hennes kompisar är på semester.
  • "En moders kärlek är fred. Den behöver inte förvärvas, den behöver inte förtjänas." Erich Fromm 1900 - 1980. Tysk-amerikansk psykoanalytiker och filosof.
Vi hörs!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar