måndag 1 december 2014

Förberedelser

Det lyser så fint i alla fönster och jag känner mig nöjd med det som jag har gjort hittills. Idag gjorde jag ett nytt försök med den där j..a kavringen. Har gjort en ny sats som ska stå till i morgon - hällt kokande vatten över grovt rågmjöl. I morgon tillsätts alla andra ingredienser och sen ska den gräddas i en lergryta. Blir det inte bra den här gången - ja då köper jag mig en i affären.

Jag har också gjort en pepparkaksdeg. Den ska stå och mojja till sig i ett par dagar, så det blir bra tills på onsdag när jag ska baka med barnbarnen. Maken var där och smakade. Det såg ut som en storråtta varit framme. Smaken fick godkänt i alla fall.
  • "För att vara säker på att träffa målet, skjut innan du säger vad du ska träffa och säg att det var målet. Ashleigh Brilliant 1933 - . Engelsk författare
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar