onsdag 17 december 2014

God sömn och så kyla

Så kom då kylan. I går kväll snöade det ganska rejält och i morse så var det klart och kallt. Jag åkte till Borlänge en sväng på förmiddagen och tände ett ljus för mamma och pappa, då var det minus 5 grader. Nu ikväll, så är det minus 6 - än så länge, men himlen är stjärnklar så det lär nog sjunka en bit till.

Efter vår omflyttning i går eftermiddag, så sov katten Nils som en stock i natt. Han låg vid mina fötter och det var riktigt skönt för en gångs skull. Rummet hade bara en temperatur på 13 grader när jag började möblera om och när jag la mig så var det i alla fall 16 grader. Nu har temperaturen stigit betydligt.
I morgon blir det till att julhandla,åt svärfar förstås men också åt mig själv. Det blir det sista som ska köpas. Skinka, revbensspjäll och lite mjölkprodukter.

  • "Jag sluter mina ögon med den välsignade vissheten om att jag lämnat en ljusstråle på jorden." Ludwig van Beethoven 1770 - 1827. Tysk tonsättare och pianist.
Vi hörs!

1 kommentar:

  1. Oh vad skönt om det ordnar sig. Katter är otroliga rutindjur, min misse går hack i häl o vill gosa hela tiden, det är ju så tråkigt när det är kallt ute.
    Ha en skön jul!
    Kram
    Susanne

    SvaraRadera