torsdag 11 december 2014

Isgator och majblommor

I dag var det en sån där dag när regnet som kommit ner, frusit på under natten och bildat isiga gator och vägar. Visserligen kom man ut ganska tidigt  på förmiddagen, och grusade, men det var ändå riktigt otäckt halt.
Vi åkte till Tibble, jag och maken och det var verkligen läge att köra försiktigt.
Vi är kattpiga nu under 14 dagar. Till lilla Singha. Sonens katt. Det är inte så stora problem för vädret inbjuder inte heller katterna till att vara ute. Det räcker med att ligga en stund ute på verandan sen får det vara bra. Jag kan tänka mig att hon tycker det är lite konstigt att vara alldeles ensam. Normalt brukar ju huset surra av ljud. Framför allt av barnröster, men hon får passa på att  sova för när de kommer hem från semestern då kan jag tänka mig att alla vill kela med henne.

I eftermiddags var jag på mitt första möte med Siljansnäs Majblommekommitté. Det ska bli spännande att se vad det innebär.

  • "Varje god gärning är välgörenhet. En mans äkta rikedom är det goda han gör i denna värld för sina vänner." Jean Baptiste Poquelin pseudonym för Moliére 1622 - 1673. Fransk dramatiker och skådespelare.
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar