fredag 12 december 2014

Bakdag - igen

I dag har det varit bakdag igen. I går när vi var till Tibble, så hade jag med mig struvor och då frågade svärfar om jag inte brukade baka munk.(små donuts). "Nej", sa jag, "det har jag aldrig bakat". Då gick han och tog fram en receptbok och sa att;"en sån här har du säkert hemma". Ja, så idag har jag bakat munkar. På det kokosfett som blev över, gjorde jag lite mer struvor och så gjorde jag en sats Rågsiktsbröd. Såna där runda kakor med ett hål i mitten ni vet. Vi brukade alltid få sådana när vi var små och firade jul hemma hos mormor och morfar i Motala och jag tyckte att då var det riktig jul - tillsammans med mormors köttbullar förstås.
Nu ska jag inte göra nåt mer idag, utan bara slappa. Sen ikväll blir det "På spåret" och sen ett program med Jill Jonsson. Det blir bra det.


  • "Akta dig för den som smickrar dig otillbörligt, hon kommer också att klandra dig orättvist."  Arabiskt ordspråk
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar