tisdag 2 december 2014

Äntligen

I går eftermiddag ringde telefonen hemma i Hansgården. "Hej farmor det är Yavanna, får jag komma till dig"? "Ja, det är klart att du får". "Bra, jag kommer på en gång".
Maken tog ficklampan för att gå ut och möte henne och så kom hon då. I reflexväst och utrustad med ficklampa. Mycket bra, men jag tror att hon tyckte det var skönt att farfar kom och mötte henne för det var riktigt mörkt ute.
När hon kom, så tänkte jag att hon säkert ville göra något speciellt, så jag fråga om hon ville baka något, och det ville hon såklart. "Jag ääälskar att baka" säger hon, och jag tror henne. Men precis som med sömnaden, så tar lusten slut efter ett tag. Omväxling förnöjer.
Här hackas det smör
"Moster Märtas skurna chokladkakor" färdiga
för ugnen
Nu är ni väl spända på att höra hur det gått med min kavring? Jo, nu blev den riktigt bra. Har inte smakat den än men den ser bra ut.
Det syns att den har bakats och gräddats i en lerform.....
....men när jag fått skära den i 4 bitar så har den blivit
mer lätthanterlig.
  • "Den får aldrig sanna vänner som ej är rädd att få fiender." William Hazlitt 1778 - 1830. Engelsk essayist och kritiker,
Vi hörs!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar