onsdag 3 december 2014

Pepparkaksbak

I dag hade vi årets sista oppsittu. Vi avslutade hemma hos Britta Sernfält och det var trevligt som vanligt. Nu har vi juluppehåll till mitten av januari.
Elsa, Britt, Britta och Josien
Susanne och Siv. Fattas gör Gull-Britt
Efter opppsittu blev det till att gå hem och laga lunch sen började jag med pepparkakorna. Jag hann precis klart till klockan tre, då dök Noah och Yavanna upp med pepparkaksformar och egna kavlar. 
Jag hjälpte dom att kavla lite och få upp kakorna på plåten annars var dom jätteduktiga och skötte det mesta alldeles galant.
Här bakas det för glatta livet.
Halv fem kom storebror Edvin från skolan i Falun. Nu var det hans tur att göra några plåtar. De andra två roade sig under tiden med att titta på en film om Mumintrollet.
En lite  degskvätt blev över men den hjälpte mig maken med att kavla ut. Nu har jag fått i mig lite te och nu ska jag bara slappa!
Det här och lite till blev min andel. Det räcker gott och väl.
  • "Smulor är också bröd." Norskt talesätt
Vi hörs!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar