lördag 18 januari 2014

Utförsåkning

Granbergsbacken
Nu har dom fått till snö i Granbergets skidbacke, både tillverkad och naturlig. De äldsta barnbarnen var där idag och testade backen, hoppen och off pist. Jag fick hämta dom där när backen stängde eftersom mamma, pappa och Yavanna inte hunnit hem från Borlänge. 
Killarna var trötta och helnöjda efter en eftermiddag utomhus. Lite möra i benen eftersom det inte blivit så mycket kört tidigare i år, men helnöjda.

Jag och maken var ju på revy i går tillsammans med Christer och Lola. Vi var också helnöjda när vi åkte hem. Det är skönt att skratta!
Bild från revyn "Varning för Berit"
Tyvärr så blev jag lite bilsjuk på hemvägen. Krokiga vägar, mörker och mycket kaffe under dagen var troligen de bidragande orsakerna. Jag fick stanna vid vägkanten och kräkas lite så blev det bättre. Riktigt bra blev det inte förrän jag kom i säng och ett tag blev jag fundersam på om det skulle kunna vara magsjuka, men jag kan meddela alla i sällskapet att det var det inte, utan bara vanlig bilsjuka.
  • "De äkta kvickheterna överraskar lika mycket talaren som åhöraren."  Joseph Joubert 1754 - 1824. Fransk författare och moralist.
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar