onsdag 22 januari 2014

Träningsvärk och god mat

Träningsvärk!!!! Jag har muskler på framsida lår och idag är dom så korta så jag kan med svårighet sätta mig och sen resa mig igen. Det blir bra att få gå och träna i morgon igen, så kanske de mjukar upp sig lite. Jag provade med liniment i dag, men det hjälpte föga.

Jag har lagat en maträtt efter ytterligare ett recept av Per Morberg och jag måste säga att det är väldigt svårt att misslyckas med dom recepten. Nu lagade jag Plommonspäckad fläskkarré med gräddsås. Receptet finns i boken "Morberg lagar husmanskost".
Jag lagade till karrén i går och vi åt detta till lunch i dag. Jättegott - och jag bara följde receptet, till punkt och pricka. Annars brukar jag tycka det är svårt att få till en bra smak på sås till fläskkött som tillagas i ugnen, det har gärna velat smaka bara fett, men här får man en himmelsk sås direkt.
Plommonspäckad fläskkarré med gräddsås
Hittills har jag hittat en del av Per Morbergs recept på nätet, men nu ska jag nog köpa boken så jag kan hitta fler.
  • "Begeistring är inget annat än moralisk berusning." Lord Byron 1788 - 1824. Engelsk diktare
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar