torsdag 2 januari 2014

Artificiell sol

Trots det skitväder som nu hemsöker Sverige och då också Almo by, så måste man ju försöka hålla humöret uppe.
Jag gick ut till mitt blomrum häromdagen och lapade lite "sol". Det var plus 11 grader därute och full sol, i egenskap av en växthuslampa. Jag städade upp lite men så tog jag också och plockade bort torkade blommor från de tre STORA pelargoner som blommade för fullt när frosten slog till.
Det blev en hel hink! Jag gick också igenom alla andra blommor som står därute (ja det är mest pelargoner förstås) vattnade och pratade med dom lite.
Artificiell sol av en växthuslampa. Funkar på blommor i alla fall
Jag pratade också lite extra mycket med ett Olivträd som jag har som vintergäst. Det verkade lite ledset och tappade lite blad så vi får väl se om det klarar sig här i Almo över vintern. Det hör annars hemma i Insjön och övervintrade faktiskt här förra vintern också - och då med gott resultat.
Ett litet olivträd
  • "En pessimist är en människa som av två onda ting, väljer bägge." Victor de Kowa 1904 - 1973. Tysk regissör och skådespelare.
Vi hörs!

1 kommentar: