söndag 5 januari 2014

Porlande Bäck


I förmiddags när jag tog min promenad, så kunde jag inte låta bli att spela in porlet från en liten bäck. Det första man tänker på är - VÅR! men det är det inte alls, utan 5 januari! Det låter underbart och man förväntar sig nästan att det ska växa vitsippor i bäckkanten. Tryck på pilen på bilden och njuuut. Obs! det är inte min video men den var nästan precis lika. (jag fick inte in min film)
Resten av förmiddagen gick åt till att baka "Ulf Elfvings frus underbara sockerkaka" och tre surdegslimpor. Jag provade också ett nytt recept på Kycklingrullader med ugnsstekta rotfrukter - Det var riktigt gott.
Sen var eftermiddagen full av sport med:
  1. Damernas avslutande lopp i Tour de Ski
  2. Herrarnas        "                        "
Senare i kväll ska vi förhoppningsvis få se Tre kronors juniorlag slå den finska juniorlaget i ishockey-VM.


  • "Chanserna att vi vinner den här matchen är 70 mot 40%." Christer Abrahamsson tidigare hockeymålvakt och hockeytränare.
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar