onsdag 1 januari 2014

Årets första dag

Under min promenad i förmiddags, så stannade jag och tog den här bilden mot Alvik. Det är lågt i tak men faktiskt uppehållsväder. Jag har inte avgivit något nyårslöfte men jag hoppas ändå att det ska kunna bli en god vana att ta en promenad då och då (och gärna oftare). Nu går jag i väntans tider. En väntan på att få besked från min lungröntgen. Jag tycker inte att det känns helt 100% bra än, men jag kanske är lite hypokondrisk. Vi får väl vänta och se. Det kan ju också vara att jag är otränad men på tisdag är jag anmäld till första träningspasset i alla fall. Ska bli skönt att komma i gång.

Nu så här i början av året finns det annars en del saker att ta itu med. Rensa pärmen med förra årets räkningar, arkivera dem och starta på ny kula med en tom pärm. Konstigt förresten att den blir så tjock vid årets slut. Sedan så gör jag alltid en årsbudget. Baserad i första hand på de fasta och ofrånkomliga utgifterna. Lite onödigt kanske, men jag tycker det är roligt. Vissa saker kan man ju inte påverka men det är kul ändå. Lite av en sport kanske man kan säga. Jag tror det sitter i från mitt jobb - att kunna följa en budget.
Jag lägger upp min budget i programmet Excell
  • "Det tråkiga med goda föresatser är att man vanligen får dem efteråt."  Torvald Gahlin 1910 . 2002. Svensk skämttecknare som ritade gubbar under namnet "Salon Gahlin" i Dagens Nyheter.
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar