torsdag 23 januari 2014

Solvärme

Vaknade klockan 07 och det var -20 grader. Jag och maken for in till Leksand för vårt vanliga "torsdagspyssel". Min bil är kall, skitkall. I alla fall nu när det är så kallt ute. Det drar kallt om benen även om det kommer varmluft. Jag måste lämna den till verkstaden så de kan leta reda på felet. I alla andra Golfar jag haft (2 st. tidigare) har det varit jättebra värme, så nåt fel är det.
Vi fick låna svärfars bil under tiden min är på verkstan och det är ju toppen.

Solen börjar faktiskt värma lite nu på dagarna. Vid lunchtid när vi kom hem, så visade termometern på -6,4 grader i solen. Nu när solen försvunnit en bit så är det -13,8 grader. Det är skönt när man börjar märka av solvärmen.
Tibble by
Tibble ner mot älven
Det ångar från älven
  • "Att ibland stanna upp ett tag kan vara den enda möjligheten att gå vidare." Olle Wedholm. Skriftställare, VPK:are och nämndeman.
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar